Možnosti propagace na internetu 1

S neustálým vývojem online prostředí a rozrůstajícím se počtem webů je stále náročnější se na internetu prosadit. Konkurence nikdy nespí a proto je důležité znát své možnosti.
Možností propagace na internetu je spoustu. Nikdo není odborník na všechno, ale je důležité mít přehled a znát maximum z toho, co nám internet nabízí.

Propagace na internetu

  • kvalitní webové stránky s responzivním designem
  • SEO
  • PPC: bannerová reklama, textová reklama
  • remarketing/retargeting
  • content marketing (obsah je král!)
  • profily na sociálních sítích
  • reklama na sociálních sítích
  • emailing
  • Youtube reklama
  • viralní marketing
  • affiliate marketing
  • webová analytika
  • srovnávače cen (Heuréka, Zbozi)
  • katalogy (Firmy.cz u Seznamu, Moje firma na Googlu)
  • UX (user experience – uživatelská přívětivost)

Nabízí se podotknout, že některé z těchto disciplín jsou zadarmo a jiné placené. Často slýchávám SEO je zadarmo. No to určitě je, ale…..
DOBRÉ SEO je velmi časově náročné. No a co platí ve všech oborech podnikání? Čas jsou peníze. Navíc špatně pojmuté SEO může způsobit velké problémy. Může se tak nakonec stát, že promarníte svou usilovnou (ale ne kvalitní) prací několik týdnů či měsíců a pak stejně vyhledáte služby nebo minimálně konzultaci od profesionála. Proto ať se rozhodnete pro kteroukoliv formu propagace, vždy musíte vědět proč jste si ji zvolili, jaký je Váš cíl a jaké jsou Vaše případné finanční či časové možnosti a vědomosti.

Webové stránky s responzivním designem a uživatelská přívětivost

Podnikání na internetu stojí a padá s kvalitní webovou prezentací. V dnešním světe mobilních technologií je již nutnost mít přehledné, uživatelský přívětivé a responzivní stránky (responzivní – přizpůsobující se různému rozlišení zobrazení. Jsou dobře čitelné a přehledné jak na PC tak na mobilech a tabletech. Není potřeba zoomovat, posouvat se pomocí posuvníku nebo cokoliv jiného. Stránky se „sami“ dokonale přizpůsobí velkosti displeje).

V případě dlouholetých webů je pak na zvážení zda vytvořit nový web nebo nechat udělat mobilní verzi stránek. V tomto případě je ale potřeba dát si pozor, aby Vám dodavatel webu uzpůsobil mobilní verzi pro
všechny typy rozlišení. Mobily a tablety mají různé velikosti displejů a často se stává, že jsou stránky uzpůsobeny jenom pro některé z nich.

Uživatelská přívětivost

Uživatelská přívětivost je v poslední době zmiňována čím dál tím častěji. Je to logické. Různé webové projekty rostou jako houby po dešti a ne všechny jsou zpracovány dostatečně kvalitně. Co z toho, že pomocí placené reklamy dostanete na web návštěvníka, když se na stránkách nedokáže zorientovat a po nějaké době svou snahu vzdá a odejde. Vás to stálo peníze a nepřineslo to žádný užitek.

Jak to může vypadat se můžete podívat na tomto videu. Paní si vybrala, ale přijít na to jak nakoupit ne a ne. Osobně bych tomu webu takovou dlouhou šanci nikdy nedala. Nakupování na internetu má být zábava a úspora času. Kdybych chtěla nákupem trávit celé mládí zajdu si do kteréhokoliv hypermarketu. Vězte, že existují profesionálové v oboru, kteří Vám za poplatek takové uživatelské testování zajistí. Můžete si ho dokonce jednoduše zorganizovat i sami. Posaďte ke svým stránkám maminku, dceru, kamaráda případně babičku. Kolik času jim zabralo, než vykonali požadovanou akci? Neváhejte testujte různé barvy, rozvržení stránek, různé vzhledy tlačítek. Často stačí minimální úprava a vše je jinak.

Jednotlivé součásti online marketingu a propagace Vám představíme v následujících dílech tohoto seriálu. Věřím, že pro Vás bude přínosný a nabídne Vám nové cesty, kterými se můžete ve svém podnikání vydat.

Chystáte webový projekt a chcete se o něčem poradit? Neváhejte a kontaktujte nás. Rádi to s Vámi probereme, případně se s Vámi domluvíme na spolupráci.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© 2014 Grow-Marketing.cz, Všechna práva vyhrazena

K provozování tohoto webu potřebujeme používat takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k osobnímu přizpůsobení obsahu, či poskytování reklam na míru, měření jejich efektu a obecně k zajišťování lepšího, rychlejšího a bezpečnějšího webu. Používáním našich služeb souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.