Návrh struktury PPC kampaní

Při návrhu struktury kampaní postupujeme tak, aby byl účet klienta co nejpřehlednější a co nejpřívětivější pro budoucí optimalizaci. Základem úspěšné struktury kampaně je naše analýza klíčových slov….Ano opět se dostáváme k analýze. A máme tady první příklad toho, kdy se může tzv. hodit. Pokud ji nemáme, musíme si ji udělat teď. Pokud ji máme ušetří nám teď asi tak 6 hodin času, který bychom jinak museli věnovat hledání relevantních vyhledávacích dotazů. Vzhledem k tomu, že my ji máme už hotovou ušetříme výrazně čas při přípravě struktury kampaní.

Ať už budem mluvit o kampani v Skliku nebo v Adwords základní struktura je stejná. Máme kampaň, která obsahuje reklamní sestavy a reklamní sestavy obsahují klíčová slova a reklamu (inzerát), který přivede zákazníka na požadovanou stránku. To je vše, nic složitého. Proč tedy kampaně nefungují tak jak by měli nebo jak bychom to očekávali?

Zásadní chybou se kterou se v naší praxi setkáváme je ne zcela uživatelsky přívětivě řešený web. Problém s tímto nešvarem mají především eshopy, které opomínají filtrování, podstránky, rozdělení zboží do skupin. Trefný příklad použitý v nedávné přednášce o PPC kampaních byl směřován na obuv. Když půjdu do prodejny obuvi a chci si jako žena koupit lodičky, půjdu do dámského oddělení, do regálu s lodičkama. Nic zásadního jsem v předešlých řádcích nenapsala…..ale……nešvarem nejenom českých eshopů je to, že když půjdu jako žena na český eshop a budu si chtít koupit lodičky, eshop mi v tom mém regále s lodičkama nabídne i botasky, kozačky, žabky a další typy obuvi, které mě v dané chvíli vůbec nezajímají.

Chápu, že část obchodníků by namítla. No jo, ale jako žena než si vybereš lodičky možná tě zaujmou taky nějaké hezké botasky ve slevě. Omyl. Takhle to opravdu nefunguje. Většina internetové populace nakupuje na internetu kvůli pohodlí, úspoře času a rychlosti. Teď chci lodičky a teď si je chci rychle koupit. Způsobů jak zákazníkovi nabídnout následně další zboží je několik a věřte, že žádný není tak otravný jako eshopový „pelmel“ – vše v jednom.

Proto myslete na to, že i té nejlepší PPC reklamě ubíra na efektivitě nekvalitní a nepromyšlená struktura internetových stránek. Nehledě na to, jak moc Vám to může škodit (a pravděpodobně i škodí) z hlediska SEO.

V druhé části článku se budeme věnovat tomu, nad čím se zamýšlet při vhodné struktuře PPC kampaně.

 

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© 2014 Grow-Marketing.cz, Všechna práva vyhrazena

K provozování tohoto webu potřebujeme používat takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k osobnímu přizpůsobení obsahu, či poskytování reklam na míru, měření jejich efektu a obecně k zajišťování lepšího, rychlejšího a bezpečnějšího webu. Používáním našich služeb souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.